05 مهر 1401

پخش مویرگی چیست؟

در مقاله زیر می خواهیم با بخشی از مفاهیم بنیادین صنعت پخش یا صنعت توزیع و یا شبکه مویرگی یا فروش مویرگی آشنا شویم: آشنایی با صنعت پخش، فرآیند سفارشگیری،فرآیند توزیع سرد قطعی، فرآیند توزیع سرد غیرقطعی، فرآیند توزیع فروش گرم، مانده کف خودرو و مدیریت تغییرات، فرآیند وصول و فرآیند برگشت از فروش،  امکانات تکمیلی برنامه ریزی و تسریع فرآیند پخش و … . با ما همراه باشید. ( مدت زمان مطالعه 8 دقیقه)

پخش مویرگی چیست؟

فروش مویرگی البرز
فروش مویرگی البرز مشاوره فروش کرج مشاور کسب و کار البرز کرج

زمانی که با تولیدکنندگان کالا و خدمات مذاکره می کنیم، دغدغه مهم فروش و سود دارند. دغدغه مهم توزیع و پخش کالای با قیمت مناسب و برگشت کالا در سطح کشور دارند. در همین راستا راه های مختلفی را بر اساس زیرساخت های موجود و چشم انداز آنها بررسی و پیشنهاد می کنیم. یکی از راه های مهم و حیاتی راه اندازی ساختار شبکه ای، پخش مویرگی و یا توزیع مویرگی است.

پخش مویرگی چیست؟

از مهمترین روشهای توزیع کالا و خدمت به مصرف کنندگان و مشتریان، پخش مویرگی یا توزیع مویرگی capillary distribution  است. همانگونه که می دانید capillary که مویرگ معنی می شود و از آن برای توزیع نیز استفاده می شود چرا که مواد مورد نیاز بدن توسط مویرگ ها به همه اعضای بدن رسانیده می شود. مویرگ ها تقریبا در همه نقاط اعضای بدن وجود دارد و قلب با خیالی راحت مواد مورد نیاز بدن را از طریق مویرگ ها ارسال می کند و نتیجه آن سلامتی است.

کسب و کار ها نیز با داشتن شبکه مویرگی مطمن، با خیالی آسوده تولید می کنند زیرا دغدغه ای برای توزیع و فروش ندارند و مشتریان کالا را در نزدیکترین محل زندگی خود می بینند، مقایسه می کنند و خرید می نمایند.

پخش مویرگی یا توزیع مویرگی، شبکه مویرگی نیز الهام گرفته از سیستم خون رسانی و مویرگی بدن انسان است.

فروش مویرگی
مروری بر مفاهیم اولیه بازاریابی و فروش جایگاه فروش مویرگی و مهندسی فروش مویرگی فروش مویرگی حرفه ای ابزار و تکنیک های فروش مویرگی

روش های عمده پخش مویرگی:

روش های عمده پخش مویرگی:

دو روش مهم در شبکه توزیع و پخش مویرگی وجود دارد:

  1. پخش سرد
  2. پخش گرم

پخش سرد: در این روش بین زمان ثبت کالا و دریافت آن در فروشگاه زمان صرف می شود. به عبارت دیگر، در گام اول بازاریاب و یا ثبت کننده سفارش در فروشگاه و یا بصورت تلفنی سفارشات را دریافت و ثبت می کند و پس از گذشت زمان ( چند ساعت تا چند روز) کالا را به مشتریان خود تحویل می دهند.

ثبت سفارش می تواند بصورت اینترنتی، فضای مجازی و یا تلفنی انجام شود.

پخش گرم: در این مدل، زمانی که سفارش ثبت می شود کالا تحویل مشتریان داده خواهد شد. در پخش گرم، سفارش گیرنده، بازاریاب و یا ویزیتور همراه با کالا در محل مشتری حاضر می شود و در زمان سفارش، کالا را به مشتری تحویل می دهد.

فروش مویرگی البرز
فروش مویرگی البرز مشاوره فروش کرج مشاور کسب و کار البرز کرج

فواید پخش یا توزیع مویرگی:

فواید پخش یا توزیع مویرگی:

سرعت انتقال کالا در سطح فروشگاه

مطمنا حضور کالا در سطح فروشگاه، در زمان مناسب می تواند رقبا را پشت سر گذاشته و همواره می تواند در سبد خرید مشتریان باشد.

نظم و ترتیب فرایندی

ایجاد ساختار صحیح پخش و توریع مویرگی، فرایند سفر کالا تا خانه مشتری، انسجام درستی خواهد یافت و نظم ایجاد شده در شبکه به تولید نیز خواهد رسید. کسب و کارها خود را ملزم به تولید به موقع می دانند و این نظم به کل ساختار کسب و کار نفوذ خواهد کرد.

اطلاعات دقیق و بروز بازار

با داشتن ساختار مناسب فروش مویرگی و پخش مویرگی، هر روز از احساسات خریدار و وضعیت رقبا مطلع خواهند شد و درک اطلاعات بازار بدرستی انجام می شود. با تحلیل درست بازار ، کسب و کارها می توانند در وضعیت سودآوری مالی پایدار قرار گیرند.

کاهش خطر از دست دادن مشتری

یکی از مهمترین فواید پخش مویرگی، داشتن اطلاعات درست و دقیق از مشتریان است و بر اساس اطلاعات، می توانند سهم بیشتری از بازار را داشته باشند. ارتباط مستقیم با مشتریان، می تواند مشتریان را طبقه بندی کرده و مشتریان بیشتری را در لایه وفادار قرار دهند.

پایداری مالی

شبکه مویرگی ، کسب و کارها را در پایداری مالی قرار می دهد و خطر ورشکستگی را کاهش می دهد. ساختار سازی درست و استفاده صحیح از اطلاعات بازار ، کسب و کارها را در وضعیت آرامش قرار می دهد.

تنوع استراتژی بازاریابی

ساختار سازی مناسب شبکه توزیع و فروش مویرگی و بهره مندی از اطلاعات کسب شده از بازار، کسب و کارها را برای استفاده از تنوع ایده و استراتژی تجهیز می کند. انواع تخفیفات و امتیاز دادن به خرده فروشی ها می تواند همواره شما را برتر بازار رقابت کند.

جریان نقدینگی

نظم و ترتیب ساختار فروش مویرگی، فرایند تولید تا فروش، نقدینگی شرکت را تضمین می کند و جریان نقدینگی، به کسب و کارها در جهت افزایش کیفیت کالا و خدمات و خدمات پس از فروش کمک شایانی می کند.

هوشمندسازی فروشگاهی
فروش مویرگی و افزایش سودآوری
هوشمندسازی فروشگاهی

سیستم سازی، ساختار سازی فروش، ایده پردازی در بازاریابی، شناخت دقیق بازار و رقبا، نقاط فعال فروش ، کسب و کار ها را برای رقابتی جذاب تجهیز می کند. تحلیل کسب و کار می تواند فروش مویرگی را فعالتر کند ضمن اینکه در این مسیر، ویزیتورها، بازاریاب ها با آرامش بیشتری فعالیت خواهند کرد چراکه خود را در سود شرکت شریک می دانند. درامد بازاریاب ها در ساختار درست توزیع افزایش خواهد یافت.

چالش های فروش مویرگی و صنعت پخش و یا صنعت توزیع:

چالش های فروش مویرگی و صنعت پخش و یا صنعت توزیع:

  • آیا برای شبکه توزیع و پخش نیاز به مشاور است؟
  • آیا تحلیل فروش و تحلیل فروشنده به افزایش فروش می انجامد؟
  • آیا می توان برگشت کالا در فروش مویرگی را مدیریت کرد؟
  • آیا نرم افزار فروش مویرگی داریم؟
  • آیا فاکتورها و اطلاعات ثبت شده در سیستم مالی شرکت نیاز به تحلیل دارد؟
  • مشاوران کسب و کار چگونه باعث افزایش فروش می شوند؟
  • ساختار فروش رو چگونه می چینند و چگونه مدیریت می کنند؟
  • عملکرد ویزیتورها و بازاریاب ها چگونه ارزیابی می شود؟
  • مسیرهای ویزیت و یا مسیرهای فروش در شبکه توزیع چگونه مدیریت می شود؟

مفاهیم بنیادین صنعت پخش را می شناسیم: آشنایی با صنعت پخش، فرآیند سفارشگیری،فرآیند توزیع سرد قطعی، فرآیند توزیع سرد غیرقطعی، فرآیند توزیع فروش گرم، مانده کف خودرو و مدیریت تغییرات، فرآیند وصول و فرآیند برگشت از فروش،  امکانات تکمیلی برنامه ریزی و تسریع فرآیند پخش و … .

با شرکت در دوره های عملی، کارگاهی و تخصصی فروش مویرگی کلینیک کسب و کار BsiCenter به راحتی می توانید به سوالات فوق پاسخ دهید و براحتی نظم را در ساختار شرکت خود احساس کنید. آرامش در فروش باعث افزایش سودآوری و رشد همه ذینفعان کسب و کار شما خواهد شد.

با ما حرفه ای بیندیشید و حرفه ای زندگی کنید.

کلینیک کسب و کار با افتتاح نمایندگی استان البرز کرج بیش از پیش در خدمات صنایع استان البرز خواهد بود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر بر روی تصویر زیر کلیک کنید. سپاس

کلینیک کسب و کار استان البرز
کلینیک کسب و کار استان البرز کرج

با ما همراه باشید.

کلینیک کسب و کار و هوشمندسازی تجاری
کلینیک کسب و کار و هوشمندسازی تجاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =