11 فروردین 1399

دیجیتال مارکتینگ و تامین محتوا

دیجیتال مارکتینگ و تامین محتوی
بازاریابی اینترنت 
وب سایت

امروزه با حضور پر رنگ شبکه های اجتماعی، نقش بسیار ارزشمند تبلیغات و بازاریابی داخل این شبکه ها بسیار چشمگیر شده است. با وجود محدودیت های فرهنگی و بعضاً اجتماعی کشور ما، طبیعتاً تاثیر بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی متفاوت از خواستگاه اصلی خود خواهد بود  و باید مطابق با خصایص بومی ، اقلیمی و مذهبی ما ایرانیان باشد.

از منظر جهانی،  اخیراً گزارشی که غول تحقیقات بازار “نیلسن” منتشر کرد نشان می دهد اعتماد مصرف کننده به تبلیغات رسانه های سنتی در دنیا کاهش یافته است. عموماٌ علاقه به تبلیغات سنتی روند بسیار نزولی دارد. همچنین

  (The Organization for Economic Co-operation and Development |OECD) اعلام کرد که 90 % خریداران مایلند از تجربیات دیگران (دوستان، آشنایان، نزدیکان و یا دیگر مصرف کنندگان آنلاین) برند کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند و تنها 10 درصد گفتند پیام را از تبلیغ دریافت کردند و از پیام تبلیغاتی درتلویزیون محصول خود را انتخاب کرده اند.

بازاریابی محتوی و در نهایت بازاریابی در شبکه های اجتماعی  در واقع راهی مدرن برای بازاریابی دهان به دهان (ویروسی) است  که  محتوی ساخته شده را در اختیار کاربران و یا مصرف کنندگان قرار می دهد وآنان با اشتراک گذاشتن این تجربیات  حتی باعث  جهت دهی درست به خرید محصول می گردد.

بازاریابی محتوی و شبکه های اجتماعی در عصرحاضر که به عصر کیفیت معروف است بهترین ابزار بازاریابی است . شما امروز نمی توانید با کیفیت پایین و ارائه سرویس ضعیف مشتری را فریب دهید مشتریان آگاه هستند و رقبا پیشتاز. به عنوان مثال کسی قطعه ای از بازار با گارانتیx تهیه می کند و به مشکل می خورد با سرویس سریع و باکیفیت و با برخورد مناسب واحد گارانتی شرکت x …روبرو می شود. نتیجه تجربه اش را در یک تک نوشته موفق روی بلاگ یا Facebook به اشتراک می گذارد و حجم گسترده ای از بازدیدکنندگانی که سرویس مشابه گرفتنه اند را مشتاق درج نظر موافق می سازد. در نهایت نرخ نتیجه جستجوی محصول مورد صحبت در میان محصولات رقبا بالا رفته و مشتریان جدید را علاقه مند به خرید همان قطعه یا قطعات دیگر با گارانتی x خواهد کرد. تعجب نکنید این رمز کیفیت مناسب و انتشار صحیح حقایق است.

بازاریابی محتوی عطش مشتریان برای دریافت توضیحات و آگاهی بیشتر از محصولات شما را سیراب می کند و نتیجه بسیار بسزایی بر روی موتور های جستجو،  بویژه گوگل می گذارد . در نتیجه محصولهای مورد نظر با برند شما را در نتایج جستجوی بیشتری نمایش می دهد. روز به روز فروشندگانی با دانش بیشتر و توانایی انتقال مناسب به خریداران در حوزه ICT بیشتر می شود و این فروشندگان برای فروش موفق (انتخاب صحیح و راهنمایی مناسب به مشتری ) نیاز به دانش بیشتر از نوشته های روی بسته بندی دارند. با انتقال مناسب محتوی از کانالهای درست، فروش محصولات و کیفیت عرضه خود را  به روش غیر مستقیم بالا می برید.

@bsicenter_official

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یک =