افزایش پاخوری فروشگاه

16 اردیبهشت 1399

افزایش پاخوری فروشگاه با 7 گام ساده

پاخوری فروشگاه Foot Fall

می خواهیم با 7 گام ساده کاری کنیم تا پاخوری فروشگاه ما افزایش یابد.

برای افزایش پاخوری باید درکی از ترافیک ورودی بازدیدکنندگان داشته باشیم. یعنی اندازه گیری این مهم نیز بسیار مهم است. افزایش ترافیک ورود بازدیدکنندگان به فروشگاه یعنی افزایش فرصت فروش وافزایش تعامل مشتری با کالا و کل فروشگاه که می تواند در افزایش درامد و سودآوری ما بسیار مهم باشد.

  • نظافت روزانه فروشگاه و برق انداختن ویترین
نظافت روزانه و برق انداختن ویترین فروشگاه
نظافت روزانه و برق انداختن ویترین فروشگاه

فروشگاه شیک و زیبا می تواند شگفتی ساز برای جذب مشتریان باشد. هیچ کس برای قدم زدن و لذت بردن وارد فروشگاه زشت و کثیف نمی شود. چراکه نگهداری مشتری حتی به مدت بیشتر از زمانی که بازدیدکننده در ذهن دارد می تواند منجر به خرید او شود و خاطره خرید خود از فروشگاه زیبا و شیک را به دوستان خود منتقل سازد. بنابراین جلوی فروشگاه و داخل آن را تمیز و مرتب سازید و ویترین فروشگاه را شفاف و تمیز نگه دارید.

شما با کار بسیار ساده اما همیشگی می توانید پاخوری درون فروشگاه را افزایش دهید.

  • اولین تاثیرگذاری
 اولین تاثیرگذاری گام دوم افزایش پاخوری در فروشگاه
اولین تاثیرگذاری

ویترین فروشگاه، افزایش دهنده ارزش دارایی فروشگاه شماست. آن را کوچک نپندارید.

هر میزان فضایی که در ویترین وجود دارد می تواند شانس شما برای ارائه پیشنهاد ارزشمند به مشتریان و بازدیدکنندگان باشد.

ویترین شما باید چشم نواز باشد و به هر بازدید کننده چشمکی ارسال کند تا بازدیدکننده فقط به فکر خرید محصول شما نباشد بلکه بدنبال تجربه ای جدید و جذاب باشد.

ویترین فروشگاه خود را از پیاده رو و از بیرون فروشگاه از زوایای مختلف ببینید:

  • آیا برای خودتان جذاب است؟
  • آیا تمیز، زیبا و چشم نواز است؟
  • آیا توانست ذهن پرسشگر و چشم جستجوگر شما را برای دیدن بیشتر و وارد شدن به فروشگاه ترغیب کند؟
  • آیا پیام “خوش آمدید یا بفرمایید” را منتقل کرد؟

بعضی زمان ها یک نشان یا پیام ساده، یک تابلوی کوچک “خوش آمدید یا بفرمایید” می تواند در نگاه اول تاثیرگذار باشد و مسیر حرکتی بازدیدکننده را به سمت فروشگاه شما تغییر دهد و امیدواریم پاخوری فروشگاه شما نیز افزایش یابد.

  • تجربه مشتری
تجربه مشتری گام سوم در افزایش پاخوری فروشگاه
تجربه مشتری

در مدیریت فروشگاه و بررسی تجربیات مشتریان، هیچ چیز بدتر از این نیست مشتری وارد فروشگاه شود و با کارمندان بی ادب و بی نزاکت غیر آگاه و ناآشنا به کالا و محصولی که در فروشگاه چیده شده است مواجه شوند. ما می دانیم در صنعت خرده فروشی و فروشگاهی، باید سخت تلاش کرد و ساعت ها با مشتریان مختلف با رفتارهای متنوع آنان گفتگو کرد و هر لحظه باید بهترین بخش از روز شما باشد و شما با کار و فروش و مذاکره و متقاعد سازی مشتریان لذت ببرید.

فروشگاه هایی که تعداد فروشنده های آنها زیاد است می توانند برای فروشنده ها و کارمندان خود ایجاد انگیزه کنند در ساده ترین روش کارت هایی را تولید و در لحظه خروج خریدار به آنان پیشنهاد شود تا میزان رضایت خود از آن کارمند خاص را اعلام کنند و در پایان هر هفته یا ماه به کارمندان با بالاترین امتیازات پاداشی پرداخت شود و یا مرخصی پاداش داده شود و مشتری نیز از اهمیت نظرات خود احساس خوشایندی خواهد داشت.

بهبود مستمر در رفتار فروشندگان و ارتباط موثر با خریداران به خاطره سازی مشتریان کمک خواهد کرد.

همیشه به خاطر بسپارید: ارائه خدمت، کالا و محصول همراه با یک لبخند گرم و مودبانه.

  • روندها و رویدادها
روندها و رویدادها گام چهارم در افزایش پاخوری فروشگاه
روندها و رویدادها

رویداد ها و تقویم پر از خاطرات شیرین و تلخ گذشتگان و رویدادهای اخیر و جاری دنیا را مانیتور کنید و فروشگاه خود را متناسب با آنها تطبیق دهید و چیدمان و برنامه ریزی مواجهه با بازدیدکنندگان را به درستی و باکیفیت انجام دهید. رویدادهای سالانه و فصلی می تواند بازدیدکنندگان زیادی را به فروشگاه شما جذب کند و این در بازار خرده فروشی جریان نقدینگی زیادی را ایجاد و سودآوری را به ارمغان خواهد آورد بنابراین با کالاهای خاص  شب یلدا، روز ولنتاین، تزئینات خاص کریسمس و محصولات عید پاک، روز پدر و مادر سوار بر رویدادها شوید و مخاطبین خود را همراه خود سازید زیرا مردم آن را دوست دارند و در هر زمان با روزی خاص به تجربه خرید شما خواهند اندیشید و به دیگران منتقل خواهند کرد.

رویدادهای ورزشی، خاطره حضور در جام جهانی، قهرمانی های خاص می تواند بر رفتار خرید مشتری تأثیر بگذارد ، بنابراین به بیرون از مرز فروشگاه خود فکر کنید!

از همه مهمتر پس از هر دوره از رویداد ، باید خرده فروشی را آنالیز و رفتار مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید ، که فروشگاه شما بیشترین افزایش بازدید و پاخوری درون بخش های مختلف فروشگاه خود را در کدام رویداد ها، در چه ساعتی و به چه دلایلی داشتند.

به این ترتیب شما می توانید از قبل برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید مشتریان شما بیشترین رضایت را از فروشگاه، محصولات و کارکنان شما دارند و تمام تفکر شما در این زمینه باعث افزایش پاخوری در فروشگاه شما می شود.

  • رویکرد دیدار مستقیم در خارج فروشگاه
رویکرد دیدار مستقیم خارج از فروشگاه گام پنجم افزایش پاخوری فروشگاه
رویکرد دیدار مستقیم خارج از فروشگاه

با نشانه هایی خاص به استقبال بازدیدکنندگان بروید و بالاتر از انتظار ظاهر شوید.

با اضافه کردن عناصر اضافی در خارج ویترین فروشگاه نظیر یک تابلوی خوشآمدگویی و استقبال ، یک پایه کارت یا یک گلدان گیاه حتی کوچک، از ویترین خود فراتر بروید.

شما حتی می توانید در خارج یا اطراف آن بایستید و بادکنک و یا پروانه هایی زیبا را برای تبلیغ فروشگاه و کسب و کار یا نمونه کالا در اختیار بازدیدکنندگان قراردهید البته این مهم فراموش نشود: با چهره ای دوستانه، مودب و استقبال گرم.

 رویکرد دیدار مستقیم با مشتریان باعث می شود فروشگاه شما بیشتر و از نزدیک شناخته شود و خاطره فروشگاه شما از طریق کودکان و همچنین بزرگتر ها به دیگران منتقل گردد. شما نمی خواهید و نباید خود را درون چهار دیواری فروشگاه خود محدود کنید و منتظر ورود خریداران باشد.

بیرون بروید، پرانرژی، گرم، با لبخند و فعال باشید!

ارائه برگه های تبلیغاتی یا تخفیفی و یا تبلیغ رویدادهای آتی فروشگاه در درب منازل و جایگاه های خاص در آپارتمان ها می تواند راهی خوب برای ترغیب افراد محلی و مشتریان برای بازدید از فروشگاه شما باشد. اگر رویدادی در پیش دارید ، می توانید انگیزه ای را ارائه دهید که در صورت ورود به فروشگاه ، می توانند با همراه داشتن آن برگه ها از محصولات خاصی با تخفیفی ویژه خریداری کنند.

ارائه برگه های تبلیغی تخفیفی در محله برای رویدادی نو در گام پنجم افزایش پاخوری فروشگاه
ارائه برگه های تبلیغی تخفیفی در محله برای رویدادی نو
  • معامله شود یا نشود! برنامه ریزی کالاهای کم فروش
معامله شود یا نشود. برنامه ریزی کالای کم فروش
گام ششم از افزایش پاخوری فروشگاه
معامله شود یا نشود. برنامه ریزی کالای کم فروش

ارائه پیشنهادات هیجان انگیز و جذاب در کمپین های خاص و رویدادها همیشه یک روش عالی برای افزایش ترافیک ورودی بازدیدکنندگان فروشگاه شماست، زیرا اگر صادقانه بخواهیم با هم روراست باشیم، چه کسی عاشق یک معامله نیست؟ ما نمی گوییم تمام فروشگاه خود را تمام مدت ارزان ارائه دهید اما از سوی دیگر نیز شما نمی خواهید نرخ فروش کاهش یابد! اما هنگامی که یک تعطیلات یا یک رویداد محبوب در گوشه و کنار کشور قرار دارد، ممکن است با چند راهکار معامله گرانه سرگرم کننده پیش بروید تا مشتریان خود را درگیر و هیجان زده کنید!

زمانیکه برخی از کالاهای فروشگاه به دلایل مختلف مورد اقبال قرار نگرفته و فروش نرفته است با استراتژی خاص می توان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد و با پیشنهادات تخفیفی خاص آنها را بفروش رساند. یک بخش از فروشگاه خود را با طرحی جدید مخصوص این کالاها قرار دهید.

  • ارائه رفتار و پیشنهاد غیرمنتظره
ارائه پیشنهاد غیر منتظره به مشتریان گام هفتم از افزایش پاخوری فروشگاه
ارائه پیشنهاد غیر منتظره به مشتریان

مدیران فروشگاه با مشاهده رفتار خریداران، بازدیدکنندگان، میزان خرید و تکرار و تناوب خرید آنها باید پیشنهاد غیرمنتظره تخفیفی در لحظه ای خاص بر اساس مطالعه رفتار پیشین آنان برنامه ریزی کنند و برای مشتریان وفادار خود خاطره ساز باشید. این خاطره و تجربه مشتری، دهان به دهان در جامعه خاطره سازی خواهد کرد. غیرمنتظره باشید!

با کلینیک کسب و کار و هوشمندسازی تجاری BsiCenter همراه باشید و از تکنیک های بازاریابی و فروش در جهت هوشمندسازی فروشگاه ها بهره مند شوید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید و به دوستان خود معرفی کنید.

مشاور ارشد کسب و کار

ابوطالب حبیبی ماچیانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =